Suvremena je hrvatska skulptura do 5. lipnja utočište pronašla pred Strossmayerovom katedralom u Đakovu, predstavljajući ambijentalan spoj novog Trga i arhitekture te reprezentativne neoromaničke građevine s kiparstvom današnjice. Djela jedanaestorice eminentnih kipara, koja svojom izvedbom privlače pozornost, problematiziraju odnos skulpture i javnog prostora, ali i, tvrde u Gradu, pridonose zanimanju građana za suvremenu umjetnost i razvoju svijesti o suvremenim umjetničkim praksama.
Izložba je začetak dugoročnog kulturnoga projekta „Grad skulpture“, kojim Grad Đakovo namjerava potaknuti stvaralaštvo suvremenih umjetnika dajući im slobodu izbora pozicije u prostoru i izraza pri izvedbi javnih skulptura. One bi, kako objašnjava idejni pokretač, akademski slikar Hrvoje Duvnjak bile postavljene na nekoliko lokacija u gradu i kulturno mapirale nadbiskupijsko Đakovo kao moguće buduće središte suvremene umjetnosti panonskog bazena.
„Grad skulpture“, koji se našao između izazova i mogućnosti, XVI. Strossmayerovim danima daje dimenziju suvremenosti i dodatak je neupitnom povijesno-znanstveno-kulturnom kontekstu manifestacije posvećene liku i djelu đakovačkog biskupa mecene i graditelja. Kako su Đakovčani prihvatili nešto novo i drugačije, postmodernistički postav „u zagrljaju“ klasične arhitekture vidjet će se narednih dana, no sigurno je da, bez obzira na reakciju, „fotkanja“ u društvu neobičnih skulptura neće nedostajati. Jedna je od mnogima najzanimljivijih, već se pokazalo, djelo Tihomira Matijevića „Platon gleda Simpsone“.
Autor: Danijel Geošić